• Barnehagen 2024

I dag har vi markert barnehagedagen i Akrobaten. "Stedet mitt" har vært årets tema, og har handlet om nærmiljø og kulturarv. Formålet med dagen er å synliggjøre hva barna får oppleve, erfare og lære i barnehagen.

• Toppscore på foreldreundersøkelsen

Udirs foreldreundersøkelse for 2023 er gjennomført, og vi i Akrobaten barnehage er kjempeglade og stolte over å ha fått så gode tilbakemeldinger fra foreldre.

• Ledig stilling i Akrobaten barnehage!

Er du utdannet barnehagelærer med hjerte for faget, og for å skape gode hverdager for barn? Da ønsker vi å høre fra deg!

• Hovedopptaket for 2024 er åpnet!

Vi ønsker deg velkommen som søker hos oss!

Her kan du søke om barnehageplass hos oss: https://www.indrefosen.kommune.no/tjenester/barn-og-skole/barnehage/barnehageplass/

Frist: 1. mars!

• UTEUKA - HØSTEN 2023

Hver høst og vår arrangerer vi UTEUKA her i Akrobaten barnehage. Bevegelsesglede er et av våre fokusområder, og vi er opptatt av å gi barna gode erfaringer og opplevelser med å være ute og i naturen. Vi leker ute hver dag, men det er ekstra stas når vi kan sette litt ekstra fokus på dette i løpet av en hel uke.

• POTETUKE

Vi har blitt bedre kjent med poteten!

• BLÅBÆRTUR

Høsten byr på mye godt. I dag dro vi på blåbærtur. sannelig fant vi bringebær og rumpetroll også!

• Hovedopptaket 2023 er åpnet

Velkommen som søker til vår barnehage!
    Her kan du søke om barnehageplass hos oss:

• HVORFOR SØKE BARNEHAGEPLASS HOS OSS?

Dette er hva foreldrene i Akrobaten barnehage er aller mest fornøyd med.

• ÅRETS MATGLEDEBEDRIFT 2018

Akrobaten barnehage har blitt nominert til ÅRETS MATGLEDEBEDRIFT 2018 - nå har vi kommet oss til semifinalen!

• FØRSKOLETUR 2018

Årets førskolegruppe ble invitert til å være med på lek og moro i klatreparken Høyt og Lavt og middag i Tyholttårnet. Det var tre spente og forventningsfulle førskolebarn, som dro inn til Trondheim i går morrest. Fra personalet var det Irene og Egil, som var så heldig å fikk være med på tur.

• FRILUFTSUKE SOMMER 2018

Barnehageårets siste friluftsuke er nå over. Små og store har virkelig kosa seg i Nøtteskogen, denne gangen også.

• FORELDRENES BLIKK PÅ AKROBATEN BARNEHAGE

Våren 2018 brukte vi et responsverktøy for å få et bilde på hva foreldrene setter aller mest pris på ved vår barnehage - Akrobaten barnehage.

• BARNAS PLATTFORM - felles foreldremøte for Tungtrø- og Akrobaten barnehage

8. Mai gjennomførte Tungtrø- og Akrobaten barnehage et felles foreldremøte, med foredragsholder Stig Tore Stafne, fra Barnas plattform.

Foredraget ble hold på Museet Kystens Arv - med solskinn, topp stemning og stor takhøyde for gode refleksjoner!

Dette var en sommergave til alle foreldrene og barna i våre barnehager. Dette er andre året vi arrangerer felles foreldremøte med innleid fagekspertise. Det er noe vi ønsker å tilby også i årene framover.

• SEVJE - prosjekt

Denne uka har vi samlet sevje fra et bjørketre. Det resulterte i 10 liter sevje!

• TACOLAKS - GOD HELG!

Prøv denne varianten av taco. Alldeles nydelig :-)

• NORSK SMAKSSKULE I AKROBATEN BARNEHAGE

Denne uka var Norsk smaksskule, Per Ivar Berget, i Akrobaten barnehage. Sammen med kokken lagde barna nydelig laksetaco.

• Anjas arbeid i Akrobaten barnehage har blitt lagt merke til av departementet

Vi gleder oss over at Anjas praksisplass i Akrobaten barnehage, ser ut til å sette et godt eksempel for andre. Vi håper at flere i Norge kan få samme muligheten som Anja.

• Dagens smak

Det er tirsdag og klart for varmmat. Eplekjernen 🍎 og Epleklubben har laget fiskerens skatteliste på bålet i dag. Under forberedelsene av måltidet, så var det sitron som ble dagens smak. Smaken ble lagt fram i skåler i garderoben slik at barns kunne dele opplevelsen også med foreldrene ved henting i dag.