FRILUFTSUKE SOMMER 2018

Barnehageårets siste friluftsuke er nå over. Små og store har virkelig kosa seg i Nøtteskogen, denne gangen også.

Etter endt uke har vi nå sett tilbake på gjennomføring og innhold. Barna har vært med på å evaluere innholdet, ved å si hva de mente var det beste med dagen i dag, da de satt rundt bålet og spiste frukt på ettermiddagen. Ansatte har evaluert innhold og gjennomføring ut i fra mål og tiltak som ble bestemt før uka startet. Foreldrene har også fått mulighet til å gi tilbakemelding om hva de mener om gjennomføringen.

Samtlige barn og ansatte har gitt tilbakemeldinger på at de har hatt en innholdrik og god uke. Barna har blitt møtt av voksene, som har lagt til rette for variert og allsidig lek i skogen. Skogen gir oss en ro, som bare skogen kan gi. Barna fordeler seg i uterommet og liker å delta på praktisk arbeid. Vi fikk bygget en ny hytte, ryddet unna mye gamle kvister og lekt med det skogen har å tilby.

Det ble også mye tid for eventyrstunder, brev fra trollet, turbingo, lek med dyr og figurer, vi lagde naturvev og vi lagde god mat på bålet.

Vi er allerede i gang med å planlegge høstens friluftsuke og gleder oss til gjennomføringen.

Her følger noen bilder av hytta som barna var med på å lage:

Liten gutt, som klarer selv. Stor mestringsglede i å bære egen sekk:

Spennende å delta på turbingo:

Bilder fra ulike lekesoner i skogen:

Her er naturveven straks ferdig:

Hver dag inviterte vi til eventyrstund. Ingen ting kan måle seg med et godt eventyr med skogen som kulisser: