UTEUKA - HØSTEN 2023

Hver høst og vår arrangerer vi UTEUKA her i Akrobaten barnehage. Bevegelsesglede er et av våre fokusområder, og vi er opptatt av å gi barna gode erfaringer og opplevelser med å være ute og i naturen. Vi leker ute hver dag, men det er ekstra stas når vi kan sette litt ekstra fokus på dette i løpet av en hel uke.

Forventningsfulle barn møtte hver dag opp med sekken pakka, og etter grøtmåltidet gikk vi på en ny tur hver dag.

I fin gangavstand til barnehagen ligger Nøtteskogen - en eventyrskog med sildrende bekker, nøtter, trær og bålplass. Formjakt er en populær aktivitet vi gjerne tar med. I Nøtteskogen fant vi også mange fine høstblad man kan lage kunst med.

Barna fant mange fine skatter i fjæra ved Kystens Arv. Og på vei tilbake til barnehagen er det fint å være liten og få en hjelpende hånd fra en som er større.

"Sjå! To meitemarka!" På tur kan barna få nye impulser, og oppleve fellesskap på en annen måte. Her finner vi naturlige lekematerialer og oppdager nye ting. Vi er opptatt av å stanse opp og utforske det vi ser på veien.

Onsdag i uteuka arrangerte vi Akrobatenlekene på banen sammen med elevene ved arbeidslivsfag på Stadsbygd skole. Vi inviterte med oss Fembøringen- og Tungtrø barnehage, og arrangementet ble en suksess i år også. Vi sier tusen takk til skolen for det gode samarbeidet, og til Spar, som sponset oss med frukt.

Småbarnsgruppa vår, Eplehagen, elsker å ta en tur i nærmiljøet med bussen. En fin måte å være sammen på - på tur.

Siste dag i uteuka feiret vi med lapper og nyrørt eplesyltyetøy i bålstua vår i barnehagen. Nå gleder vi oss til ny uteuke til våren!