BARNAS PLATTFORM - felles foreldremøte for Tungtrø- og Akrobaten barnehage

8. Mai gjennomførte Tungtrø- og Akrobaten barnehage et felles foreldremøte, med foredragsholder Stig Tore Stafne, fra Barnas plattform. Foredraget ble hold på Museet Kystens Arv - med solskinn, topp stemning og stor takhøyde for gode refleksjoner! Dette var en sommergave til alle foreldrene og barna i våre barnehager. Dette er andre året vi arrangerer felles foreldremøte med innleid fagekspertise. Det er noe vi ønsker å tilby også i årene framover.

Foreldre og ansatte deltok sammen på foredraget, som var praktisk rettet, der vi lærte tekninkker som legger til rette for positive og konstruktive dialoger med barna.

I etterkant av dette foredraget har alle foreldre i disse to barnehagene (Tungtrø og Akrobaten) mulighet til å melde seg på et kurs som bygger videre på det vi lærte på første foredrag. De som ikke hadde mulighet til å delta 8.mai, har ogås mulighet til å melde seg på oppfølgingskurset. Man må IKKE ha foredraget først.

Les mer om foreldrekurset her: FORELDREKURS - BARNAS PLATTFORM

Kurset gjennomføres i Akrobaten barnehage med kursholder Stig Tore Stafne. Kursholder er avhengig av nok påmeldte for å gjennomføre kurs, så si i fra så raskt som mulig til din barnehagestyrer eller meld deg på på arrangementet på FB, hvis dette er aktuelt for deg/dere. Dato for kurs på Stadsbygd : tirsdag 22.05 .

Link til FB arrangementet:

Før foredraget startet var det sosial sammenkomst ute i det fine været. Kaffe og noe godt å bite i :-)

Et av mange eksempler som Stafne presenterte.